De bewoner centraal

De oren en ogen van de vastgoedbeheerder, waarbij de eindgebruiker en diens tevredenheid centraal staat.


Focus op betaalbaar comfort

Bij Van Son staat de eindgebruiker, vaak de bewoner, centraal in alles wat we doen. Als onderhouds- en verduurzamingspartner fungeren we als het verlengstuk van de vastgoedbeheerder, met een scherp oog voor de behoeften van de mensen die onze gebouwen bewonen.

Ons doel is om vastgoed te onderhouden en te verduurzamen voor degenen die dit hard nodig hebben, zoals bewoners van sociale woningen, scholieren en mensen die zorg nodig hebben. We zien het als onze verantwoordelijkheid om met minimale kosten een maximaal comfort te bieden, zodat zij kunnen genieten van een veilige en gezonde leefomgeving.

Daarom stellen we de tevredenheid van de eindgebruiker voorop in al onze projecten. Met behulp van de vanuit Van Son ontstane software, Property Plan, houden we nauwlettend in de gaten hoe onze interventies het leven van de bewoners beïnvloeden. Zo kunnen we snel inspelen op hun behoeften en streven naar een optimale leefomgeving voor iedereen.

Betrokkenheid van begin tot eind

Onze medewerkers zijn vertrouwd met het werken met eindgebruikers, zoals bewoners, en blijven goed op de hoogte van wat er in de wijk speelt. We richten ons niet alleen op de kwaliteit van het vastgoed, maar ook op de leefbaarheid in de buurt.

We betrekken eindgebruikers actief bij ons hele proces. Dit omvat onder andere het versturen van bewonersbrieven, het uitgeven van magazines en het organiseren van informatiemiddagen om onze werkzaamheden toe te lichten. We besteden speciale aandacht aan eindgebruikers die behoefte hebben aan extra ondersteuning.

Kilometer rondom Waalwijk
0
Thuis in ons werk

Werk je bij Van Son, dan werk je binnen een straal van 50 kilometer rondom Waalwijk. Niet alleen zorgt dit voor werkplezier, maar het brengt ook het voordeel met zich mee dat onze medewerkers in hun eigen regio aan de slag gaan. Zo spreken we letterlijk en figuurlijk de taal van de eindgebruiker, wat de communicatie en interactie versterkt.


In 't Sonnetje: De eindgebruiker

Of onze eindgebruiker een huurder of scholier is, alles aan het vastgoed moet kloppen. Wij gaan voor het beste eindresultaat tegen de afgesproken kwaliteit. De weg daar naartoe is minstens zo belangrijk. Lees hieronder het verhaal van Dennis van Rooij, directeur bij Van Son.

Dennis is directeur bij Van Son. Hij zorgt ervoor dat we bij Van Son als één team samenwerken zodat de kwaliteit, het proces en de visie duurzaam worden gewaarborgd.

Dennis, hoe lang werk jij bij Van Son?

Sinds 2006 ben ik werkzaam binnen van Son. In die periode heb ik zelf verschillende rollen mogen vervullen en heb ik een mooie bijdrage mogen én kunnen leveren aan de groei en ontwikkeling van onze organisatie. 

Hoe houd jij rekening met de eindgebruiker van het vastgoedcomplex wat wij onderhouden?

In principe door het complex door een bril te bekijken alsof het mijn eigen complex of woning is. Ik zoek altijd de verbinding tussen kwaliteit, geld en comfort. Hier wordt de aanpak op gebaseerd. De eindgebruiker (bijvoorbeeld de bewoner) laten wij zoveel mogelijk participeren, maar altijd in overleg met onze opdrachtgever. Naast een technische opname doen wij ook altijd een sociale opname, zodat we in ons plan ook de bevindingen van de eindgebruiker mee kunnen nemen. Ook verdiepen wij ons per complex in ‘hoe zouden deze bewoners benaderd willen worden’. Voor, tijdens en na uitvoering vinden wij de communicatie met de eindgebruiker namelijk erg belangrijk.

Wat vind je het aller belangrijkst als het gaat om de eindgebruiker?

Twee dingen, de participatie in het voortraject en de communicatie tijdens en na uitvoering.